سه شنبه ۰۱ خرداد ۰۳

زمان مناسب برای مراجعه به دکتر فیستول

به پاره و زخمی شدن کناره های مقعد شقاق یا همان فیشر گفته می شود.

زمان مناسب برای مراجعه به دکتر فیستول

۷۵ بازديد
درد و خونریزی فیستول مقعدی از یک طرف و گسترش عفونت ناشی از آن به سایر نقاط بدن از طرف دیگر می تواند باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای شخص گردد و درمان آن را ضروری تر سازد.
تشخیص و درمان چنین بیماری هایی به مهارت ، دقت و تجربه ی بسیار زیادی نیاز دارد و چیزی نیست که بتوان درمان آن را به دست هر کسی سپرد. در نتیجه در صورت ابتلا به هر یک از موارد ذکر شده باید سریعا به جراح عمومی مراجعه کنید.
اگر برای تشخیص و درمان فیستول مقعدی خود به دنبال بهترین کلینیک در تهران هستید و اگر می خواهید بهترین دکتر یا پزشک متخصص فیستول را برای درمان خود انتخاب کنید کلینیک زارعی در این زمینه یکی از معتبر ترین هاست.
برای داشتن یک درمان موفق و قطعی مراجعه به یک پزشک متخصص خوب و با تجربه در زمینه ی تشخیص فیستول و انتخاب یک کلینیک درمانی معتبر برای آغاز درمان آن ضروریست.

بیشتر بخوانید: https://cliniczarei.com/tag/%D9%81%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%88%D9%84/

علائم فیستول مقعدی:

علائم فیستول مقعدی ممکن است بسته به محل و شدت فیستول متفاوت باشد. علائم و نشانه های رایج عبارتند از:

  • درد یا ناراحتی مداوم در اطراف مقعد
  • تورم یا حساسیت در نزدیکی مقعد
  • چرک یا ترشح از دهانه نزدیک مقعد
  • آبسه یا عفونت های مکرر در ناحیه مقعد
  • خارش یا سوزش در اطراف مقعد

تشخیص فیستول مقعدی:

برای تشخیص فیستول مقعد، یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی معمولاً معاینه فیزیکی ناحیه مقعد را انجام می دهد و ممکن است آزمایش های اضافی مانند:

  • آنوسکوپی یا پروکتوسکوپی برای تجسم داخل کانال مقعد
  • تست های تصویربرداری مانند ام آر آی یا سی تی اسکن برای تعیین وسعت و محل مجرای فیستول
  • فیستولوگرافی، که در آن یک رنگ به داخل دستگاه فیستول تزریق می شود تا به تجسم آن در اشعه ایکس کمک کند.

تعریف فیستول مقعدی:

فیستول مقعدی یک دستگاه تونل مانند غیر طبیعی است که بین کانال مقعد یا رکتوم و پوست نزدیک مقعد تشکیل می شود. اغلب نتیجه عفونت در غده مقعدی است که منجر به تشکیل حفره ای پر از چرک به نام آبسه می شود. هنگامی که آبسه پاره می شود، گذرگاهی برای تخلیه چرک ایجاد می کند و در نتیجه فیستول ایجاد می شود.

علل فیستول مقعدی:

فیستول مقعدی معمولاً در اثر عفونت در غدد مقعد ایجاد می شود که می تواند به دلیل شرایطی مانند آبسه مقعد، بیماری کرون، سل، عفونت های مقاربتی یا ضربه به ناحیه مقعد ایجاد شود. شرایط مزمن مانند بیماری التهابی روده نیز می تواند خطر ابتلا به فیستول مقعدی را افزایش دهد.

https://plus.parsine.com/%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%d8%a8%db%8c%d9%85%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%81%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%88%d9%84-%d9%85%d9%82%d8%b9%d8%af-%d9%88-%da%af%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%b1/plus.parsine.com
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.