پنجشنبه ۰۲ فروردین ۰۳

بهترین روشهای درمان شقاق یا فیشر مقعد با لیزر و عمل جراحی

به پاره و زخمی شدن کناره های مقعد شقاق یا همان فیشر گفته می شود.

بهترین روشهای درمان شقاق یا فیشر مقعد با لیزر و عمل جراحی

۶۳۵ بازديد

درمان شقاق یا فیشر مقعد با لیزر

با پیشرفت علم روش‌های نوین و پیشرفته‌تری برای انواع بیماری‌ها کشف می‌شود که می‌تواند با عوارض کمتر، با پروسه درمانی سریع‌تری به بیمار کمک کند. لیزر درمانی یکی از این روش‌های کم‌تهاجمی جدید است که امروزه در درمان بسیاری از بیماری‌ها ایفای نقش می‌کند و در برخی بیماری‌ها حتی توانسته جایگزین اعمال جراحی سنگین و پرعارضه شود. اخیراً لیزر توانسته در درمان شقاق یا فیشر مقعد نیز ایفای نقش کند. هر چند به دلیل جدید بودن استفاده از آن در این زمینه هنوز نتوانسته به اندازه‌ی اعمال جراحی فیشر مقعدی خودنمایی کند، اما کمترین مزیت آشکار آن نداشتن عارضه‌ی بی‌اختیاری مدفوع و گاز روده است.
از دیگر مزایای درمان شقاق با لیزر انجام آن تحت بی‌حسی موضعی نه بی‌هوشی عمومی و به صورت سرپایی و بدون نیاز به بستری شدن در بیمارستان است. در این روش برای دیدن محل شکاف یک وسیله به نام اسپکولوم را درون مقعد قرار می‌دهند و سپس آن را باز و تنظیم می‌کنند. بدون دست‌کاری و تحریک محل ترک مقعد با استفاده از اشعه‌ی لیزر ناحیه‌ی آسیب‌دیده را ترمیم می‌کنند.

لیزر درمانی تازه‌ترین تکنیک مدرن برای درمانشقاق مقعد است. در آینده‌ی نزدیک لیزر می‌تواند تبدیل به جایگزین مناسبی برای روش‌های دیگر شود.

در یک بررسی مطالعاتی بر روی ۲۵ بیمار مرد و زن ۲۰ تا ۷۵ ساله‌ی مبتلا به شقاق مزمن مقعد که لیزر درمانی شده بودند، به مدت شش ماه تا یک سال پیگیری شدند. میزان درد، خونریزی و ابتلا به یبوست در آنان به طور قابل توجهی بهبود یافته بود. از طرفی در هیچ کدام از بیماران، بیماری شقاق مقعد تا یک سال پیگیری عود نکرده بود. همچنین هیچ یک از آن‌ها دچار بی‌اختیاری مدفوع و یا ناتوانی در کنترل گاز روده نشده بودند. این بررسی نشان داد که درمان شقاق با لیزر روشی ساده، امن و مؤثر است که می‌تواند با بی‌حسی موضعی در یک مرکز درمانی با حداقل عوارض ممکن بعد از عمل انجام شود.
هرچند برای اثبات این مسئله نیاز به مطالعات و بررسی‌های بیشتر وجود دارد تا بتواند به صورت کامل جایگزین روش‌های سنگین عمل جراحی فیشر مقعد شود.

هزینه درمان شقاق با لیزر

لیزر نسبت به روش جراحی از مزیت های بالایی برخوردار است و راهی مناسب برای تمام افرادی است که از عوارض جراحی و دوره نقاهت طولانی مدت آن دوری می کنند. لازم به ذکر است که هزینه لیزر نیز از همین دسته مزایا می باشد. درست است که تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد اما به دلیل انجام شدن در کلینیک و حذف کردن هزینه های اضافی هنگام عمل جراحی، کاملا مقرون به صرفه می باشد.
source: ایران کلینیک

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.