دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

عکس شقاق مقعدی در زنان و مردان + درمان خانگی زخم شدن مقعد

به پاره و زخمی شدن کناره های مقعد شقاق یا همان فیشر گفته می شود.

عکس شقاق مقعدی در زنان و مردان + درمان خانگی زخم شدن مقعد

۷۱۷ بازديد

هنگامی که یک زخم در مقعد مانند شقاق یا فیشر در زنان و مردان ایجاد می شود، اسفنکتر داخلی مقعد معمولاً دچار اسپاسم شده و باعث جدا شدن بیشتر پارگی، محدود شدن جریان خون در ناحیه، اختلال در بهبودی و ایجاد درد می شود.

طبق آمار بیان شده است که از هر پنج نفر بین زنان، مردان و کودکان؛ یک نفر در طول زندگی خود دچار شقاق می شود که نوعی زخم نشیمنگاهی است. این عارضه ممکن است دست کم گرفته شود زیرا برخی از افراد ممکن است از صحبت کردن با پزشک خود خجالت بکشند.

شقاق مقعد در زنان و مردان چیست؟

شقاق پارگی در پوشش مقعد (دهانه ای که مدفوع در آن دفع می شود) است. پارگی به طور معمول در یک حلقه دایره ای از عضله به نام اسفنکتر داخلی مقعد گسترش می یابد شقاق اگر کمتر از شش هفته وجود داشته باشد حاد یا اگر بیش از شش هفته باقی بماند مزمن توصیف می شود.

علت زخم شدن مقعد

شقاق مقعدی معمولاً در اثر ضربه‌ ای ایجاد می‌شود که به کانال مقعد آسیب وارد میکند، به طور مثال این عارضه پس از اجابت مزاج بزرگ و همراه با سختی یا اسهال شدید به وجود می آید.

به ندرت، شقاق در اثر وارد کردن جسم خارجی یا مقاربت مقعدی ایجاد می شود. شقاق مقعدی همچنین می تواند در بیمارانی رخ دهد که دارای بیماری های دیگر مانند بیماری کرون (یک بیماری التهابی روده) هستند. در نتیجه، بخشی از ارزیابی ممکن است شامل آزمایش برای بررسی این شرایط باشد.
مقاله کامل http://www.coca.ir/%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D8%B4%D9%82%D8%A7%D9%82-%D9%85%D9%82%D8%B9%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.