دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

رایج ترین نوع کیست (کیست مویی)

به پاره و زخمی شدن کناره های مقعد شقاق یا همان فیشر گفته می شود.

رایج ترین نوع کیست (کیست مویی)

۵۵۹ بازديد

کیست پیلونیدال یک بیماری شایع پوستی بوده که در شکاف بالای باسن ایجاد می شود. این بیماری معمولا بعد از بلوغ اتفاق می افتد.

اعتقاد بر این است که بیماری کیست مویی به دلیل ترکیبی از تغییر هورمون ها، رشد مو، و اصطکاک ناشی از لباس یا نشستن طولانی مدت ایجاد می شود.

این عارضه شامل یک سوراخ یا تونل کوچک در پوست است که ممکن است عفونی شده و پر از مایع یا چرک شود.

علائم عفونت عبارتند از:

  • درد هنگام نشستن یا ایستادن
  • پوست قرمز یا دردناک اطراف ناحیه
  • ترشح چرک یا خون از آبسه که باعث ایجاد بوی بد می شود
  • تورم کیست
  • موهای بیرون زده از ضایعه

صد در صد تمام بیماران به دنبال راه قطعی برای درمان کیست پیلونیدال هستند. همانطور که ذکر شد لیزر روش درمان تضمینی برای از بین بردن این عارضه می باشد. لیزر کیست مویی در تهران توسط یکی از بهترین متخصص ها، دکتر علیرضا زارعی در کلینیک حرفه ای ایشان به همراه کادر درمانی کاملا حرفه ای انجام می شود. کلینیک زارعی با بیش از 1000 عمل موفق و رضایت کامل بیماران در خدمت شما عزیزان می باشد.

علائم کورک و کیست

در حالی که هر دو نوع برآمدگی می توانند در هر جایی از بدن شما ظاهر شوند، علائم جوش می تواند با علائم کیست متفاوت باشد.

دانستن اینکه هر نوع برآمدگی پوست چگونه به نظر می رسد، می تواند کمک بسیاری برای راه حل های درمان داشته باشد.

کورک

کورک به صورت یک توده پوستی متورم قرمز تا بنفش، شبیه به جوش ظاهر می شود. معمولاً دارای یک یا چند جوش سرسفید به نام پوسچول است که در مرکز آن ایجاد شده اند. پوسچول ها حاوی مایعی سفید مایل به زرد و چرک مانند هستند که ممکن است از جوش بیرون بیاید. اگر چندین فولیکول مجاور از گسترش باکتری عفونی شوند، ممکن است گره بزرگتری به نام کاربونکل ایجاد کنند.

کیست

کیست یک کیسه بسته مانند است که در زیر پوست ایجاد می شود. معمولا حاوی کراتین است. صدها نوع کیست وجود دارد. کیست های اپیدرموئید شایع ترین کیست هایی هستند که در زیر پوست ایجاد می شوند.

این توده ها به صورت توده های صافی ظاهر می شوند که زرد مایل به سفید یا رنگ پوست شما هستند. اندازه آنها می تواند از نیم اینچ تا چند اینچ باشد. کیست معمولاً بدون درد است و ممکن است نیازی به درمان نداشته باشد.
برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.